ضرورت خرید ساعت هوشمند برای ثبت فعالیت های ورزشی

ضرورت خرید ساعت هوشمند برای ثبت فعالیت های ورزشی

 ضرورت خرید ساعت هوشمند برای ثبت فعالیت های ورزشی

استفاده از گجت‌ های هوشمند برای یک زندگی راحت‌تر، موضوعی غیر قابل انکار است زیرا مدیریت یک زندگی ایده‌آل، بدون حضور تکنولوژی تقریباً غیرممکن شده است! ساعت‌ها و مچ‌بند های هوشمند از جمله گجت‌ هایی هستند که روز به روز بر محبوبیت آنها افزوده می‌شود. به‌ همین خاطر، تولیدکنندگان بسیاری از سراسر دنیا در حال طراحی و تولید این دسته از محصولات الکترونیکی هستن اما چه چیزی باعث رونق خرید ساعت هوشمند شده است؟ در ادامه بایت کالا، بهترین فروشگاه پخش عمده ساعت هوشمند، به صورت جامع و کامل در خصوص این سوال مطالبی را گرد آورده‌ایم.

سلامتی و ترغیب به ورزش کردن

انگیزه برای هر فعالیتی، مهم‌ترین گام به شمار می‌رود، این موضوع برای فعالیت‌ های ورزشی نیز صادق است. ساعت‌ های هوشمند و مچ‌ بندها می‌توانند نقش تشویق و ترغیب برای ورزش کردن را بازی کنند زیرا سنسور های به‌ کار رفته در آنها برای رصد فعالیت‌ های ورزشی طراحی شده است. بنابراین اغراق نیست اگر خرید ساعت هوشمند را اولین گام برای ورزش کردن بدانیم! علاوه بر این، حسگر‌ های سنجش ضربان قلب، اندازه گیری اکسیژن خون یا همان spo2 و … به‌ صورت مداوم سلامتی کاربر را رصد می‌کنند و اگر بنا به هر دلیلی، نقصی در عملکرد بدن اتفاق بیافتد، ساعت یا مچ بند هوشمند می‌تواند خطر مذکور را هشدار دهد. به‌ عنوان مثال، برخی از ساعت‌های هوشمند که توانایی پایش 24 ساعته ضربان قلب را دارند، در صورت افزایش غیر عادی و غیر نرمال ضربان قلب، با یک ویبره ممتد و طولانی، غیر طبیعی بودن تعداد ضربان قلب را به کاربر هشدار می‌دهند.

همچنین، سنسور اندازه گیری میزان اکسیژن خون که سال های گذشته فقط در ساعت‌ های هوشمند گران قیمت استفاده می‌شد ولی به لطف افزایش تکنولوژی و ارزان سازی این قطعه، آن‌ را در ساعت هوشمند میان رده و اقتصادی هم می‌بینیم، به‌صورت مداوم مقدار اکسیژن محلول در خون کاربر را اندازه گیری می‌کند و میزان آن‌ را به‌ صورت درصد نمایش می‌دهد و چنانچه سطح اکسیژن از میزان طبیعی کمتر شود، این موضوع را به کاربر اعلام می‌کند تا تمهیدات لازم برای درمان سریع از سوی کاربر انجام گیرد و این نکته به خوبی. با توضیحات ارائه شده، ضرورت خرید ساعت هوشمند برای ثبت فعالیت های ورزشی ، بیش از پیش نمایان شد. زیرا استفاده از ساعت هوشمند، هم جنبه انگیزشی برای شروع فعالیت‌ های ورزشی دارد و هم کاربر را به ادامه ورزش ترغیب می‌کند. از سوی دیگر، با استفاده از سنسور های رصد سلامتی، وظیفه پایش طبیعی دستگاه های بدن کاربر را عهده‌دار است تا اگر به هر دلیلی نقصی در کارکرد اعضای بدن به‌وجود آمد، به‌وسیله اعلان‌ ها و ویبره، کاربر را از به‌وجود آمدن یک خطر و تهدید سلامتی مطلع سازد.

بهترین ساعت هوشمند ورزشی

اگر در خصوص ساعت‌ های هوشمند مطالبی را در اینترنت مطالعه کرده باشید، می‌دانید که ارزان‌ترین ساعت هوشمند ورزشی نیز قابلیت رهگیری فعالیت‌ های ورزشی از قبیل راه‌ رفتن، دویدن، دوچرخه سواری و … را داراست و بعضی از این محصولات پا را فراتر نهاده و به‌ واسطه قابلیت ضدآب، توانایی رصد و ثبت فعالیت‌ های ورزشی آبی، همچون شنا را نیز دارا هستند.

اما یک سوال به‌وجود می‌آید! چرا بعضی از ساعت‌ های هوشمند، قیمت چند میلیونی دارند؟ جواب سوال به دقت سنسورها و تعداد آنها بر می‌گردد. به‌ عنوان مثال، برند های معتبری همچون سونتو و گارمین، به‌صورت تخصصی در حوزه ورزش و سلامت فعالیت دارند و از نظر دقت و نحوه کارکرد سنسورها، در سطح حرفه‌ای هستند. به‌همین خاطر، تمام محصولات این برندها، قیمت بالایی دارند. به‌عنوان مثال، ماژول GPS که در تمام گوشی‌ های هوشمند به‌ کار رفته، در گجت‌ های هوشمند سلامتی از قبیل ساعت هوشمند گران قیمت و برخی ساعت‌های میان رده چینی نیز استفاده شده که ثبت و ضبط فعالیت‌ های کاربر را بر اساس اطلاعات ماهواره‌ای برعهده دارد. به زبان ساده، در صورت استفاده از گجت سلامتی دارای GPS، دیگر نیازی به همراهی موبایل نخواهید داشت زیرا ساعت هوشمند GPS دار بدون نیاز به موبایل و اطلاعات دریافتی گوشی می‌تواند فعالیت ورزشی را به‌صورت دقیق و با استفاده از اطلاعات ماهواره‌ای ثبت و ذخیره کند.

 ضرورت خرید ساعت هوشمند برای ثبت فعالیت های ورزشی

ظرفیت باتری نیز پارامتر دیگریست که باید در خرید ساعت هوشمند ورزشی به آن توجه شود. البته یک نکته مهم در نظر داشته باشید که مصرف انرژی در ساعت‌ هایی که سنسور‌ های متعددی همچون spo2، ضربان قلب، جی پی اس و … دارند، از مصرف ساعت‌ های هوشمند ارزان قیمت که فاقد این سنسورها هستند بسیار بالاتر است و این موضوع کاملا طبیعی و قابل درک است. بنابراین احتمال دارد یک ساعت با ظرفیت 200 میلی‌آمپر ساعت با GPS روشن، کمتر از یک روز دوام بیاورد در حالی‌که برخی ساعت‌ های ارزان قیمت با حجم باتری 200 میلی‌ آمپر ساعتی، ممکن است تا دو هفته نیز نیاز به شارژ پیدا نکنند!

در نهایت این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر به ­صورت حرفه­ ای و تخصصی ورزش نمی­ کنید یا هدف شما از خرید ساعت هوشمند، صرفا اطلاعاتی همچون گام شمار، میزان کالری مصرف شده، میزان ضربان قلب و … است، لازم نیست هزینه­ های آنچنانی برای خرید این محصولات انجام دهید و ساعت ­های در بازه قیمتی یک تا دو میلیون تومان هم می­تواند رضایت شما را جلب کند. البته برخی محصولات چینی با کیفیت همچون محصولات شیائومی یا هواوی که قیمت­ های رقابتی دارند نیز گزینه ­های مناسبی برای خرید هستند و بدون شک در بازه قیمتی تا یک میلیون تومانی، می­توانند نظر کاربر را جلب کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *